Om fritidshjemmet

Velkommen til Bjerget

Kære forældre og børn

Vi er glade for at kunne præsentere vores dejlige fritidshjem.

Vores pædagogiske arbejde handler hver dag, om at skabe rammerne for et fritidsliv fuld af leg, udvikling, samvær og fællesskab for alle de børn der går her.

Vi er beliggende i 3 huse på matriklen lige ved siden af Kirkebjerg skole. Vores børn kommer stort set alle, fra Kirkebjerg skole. Vi har børn fra 0. klasse til 3. klasse.

Vores institution består af 3 afdelinger fordelt på 3 huse/afdelinger.

• Skjulhøj med børn fra z-sporet

• Gården med børn fra y-sporet og u-sporet (hvert andet år)

• Lillehøj med v-sporet og u-sporet (hvert andet år)

I maj modtager vi de kommende 0. klassebørn som kommer fra forskellige børnehaver - "Majbørn".
Vi planlægger hvert år et særligt intro-forløb for majbørnene, i perioden indtil skolestart i august.

KKFO Bjergets værdigrundlag:

Arbejdet på KKFO Bjerget tager afsæt i Københavns Kommunes værdigrundlag med de fire kerneværdier: Respekt, ligeværd, dialog og tillid.

Med udgangspunkt i kerneværdierne og gennem anvendelsen af en anerkendende pædagogik, skal medarbejdere møde børn med respekt for deres forskelligheder.
Ligeværdigheden kommer til udtryk ved, at alle børn anerkendes for deres individuelle behov og på lige fod tilgodeses i planlægningen og udfoldelsen af aktiviteter.
Gennem dialog skal børn sikres medbestemmelse og medindflydelse på et grundlag, der er præget af gensidig tillid mellem børn, forældre og det pædagogiske personale.